Belastingadviseur Joris Verhoof (14-2-1973) is sinds 1 november 2012 werkzaam bij Van Boekel en met ingang van 1 januari 2014 partner in de maatschap.
‘Mensenmens’
“Omgaan met mensen is voor mij het belangrijkste onderdeel in mijn werk. Ik ben belastingadviseur en een groot deel van m’n werkzaamheden zit verscholen in wetten en regels. Maar als er íets is wat ik niet wil, dan is het me verschuilen achter boeken en cijfers. Als je elkaar ziet, ontmoet en spreekt ‘van mens tot mens’, dan bouw je een bijzondere relatie op. Een noodzakelijke vertrouwensrelatie. Tussen belastingadviseur en klant en op die manier ook tussen kantoor en klant. Zo heb ik er eigenlijk m’n hele leven al tegenaan gekeken. Altijd uitgaan van een ‘open relatie’. En dat blijkt telkens weer het beste te werken.”
“Als ‘mensenmens’ voel ik me bij Van Boekel perfect thuis. We hebben hier heel veel deskundige mensen die de cijfers van de klant perfect beheren en controleren. Daar hoef ik me niet mee bezig te houden. Ik kan me volledig focussen op wat met die cijfers als basis het beste is voor de klant… Wat kunnen we fiscaal voor de ondernemer betekenen? En hoe bereiken we dat?”
De carrière van Joris is niet standaard: “Ik ben na m’n vwo aan het Cobbenhagencollege in Tilburg weliswaar naar de universiteit gegaan, maar al snel had ik in de gaten dat studeren alléén niets voor mij was. Dus deed ik meer. Veel meer… Vooral werken in de horeca. Al vanaf m’n 17e, waaronder 7 jaar bij Le Bistro in de Juliana van Stolbergstraat in Tilburg. Een betere leerschool voor klantencontacten had ik me niet kunnen wensen.”
Na zijn studie ging Joris aan de slag als belastingadviseur in de MKB-praktijk bij ABAB. “En daarnaast heb ik ook nog twee jaar bij Taxperience belastingadviseurs in Den Bosch gewerkt. Begin 2012 werd ik gebeld door Franck van Boekel, die ik nog kende van Le Bistro, waar hij adviseur van de eigenaar was. Franck vroeg mij namens de huidige vennoten of ik als belastingadviseur toe wilde treden tot Van Boekel accountants en adviseurs en daar een fiscale afdeling wilde opzetten. Daar heb ik maar even over hoeven nadenken. Ik kende Van Boekel al als een organisatie die streeft naar optimale relaties met hun klanten. Dat sloot helemaal aan bij mijn opvattingen van ‘dicht op de klant zitten’: ondernemers niet alleen ondersteunen in hun dagelijkse praktijk, maar ook adviseren en stimuleren in nieuwe kansen en mogelijkheden.”
Voor een belastingadviseur is dat, volgens Joris Verhoof, een perfecte voedingsbodem om je ideeën vorm te geven: “Bij Van Boekel kan ik bouwen. Aan de kansen en mogelijkheden van de klanten en ook aan een succesvolle fiscale afdeling.” Want dat staat hem zeker voor ogen: “Als lid van de maatschap over een aantal jaar leiding geven aan een team van belastingadviseurs die de klanten optimaal servicen.”
Die service past ook binnen het beeld dat Joris heeft voor de ontwikkelingen van Van Boekel: “We moeten nóg meer dan nu neerzetten dat we een kantoor zijn voor álle klanten… van de bakker op de hoek, tot de controleplichtige onderneming. De een moet zich niet te klein voelen en de ander niet te groot. Het moeten allemaal ‘gewoon’ klanten van Van Boekel zijn, die zich op de beste manier geholpen voelen. En dat kan alleen door continu op alle gebieden ook het beste te geven. Ik draag daar op fiscaal (en menselijk) gebied graag mijn steentje aan bij.”