013 463 35 33

info@vanboekel.nl

Ringbaan-West 306

5025 VB Tilburg

WAT DOEN WIJ

FUSIE EN OVERNAME

Neem gerust contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek:

Paul Mouwen

of bel:
013 - 463 35 33
06 - 506 323 01

Ben je van plan een (belang in een) onderneming te kopen of te fuseren met andere ondernemingen, dan ondersteunen wij hierin graag. Wij ondersteunen je in het gehele traject, dat wil zeggen van bieding tot bijvoorbeeld financiering, due diligence en integratie. Daarnaast helpen wij bedrijven bij het verkoopklaar maken van hun onderneming. De due diligence kan hierbij variëren van ”over de  schouders van de klant meekijken” naar ”de te kopen onderneming” tot volledige transactieondersteuning (inclusief bankwaardig due diligence rapport). Met nog een aantal  overnamespecialisten in de gelederen zetten we zwaar in op de verwachte groei van overnames.

Wij ondersteunen bij de volgende trajecten:

  • Het opstellen van de business case, bieding en intentieverklaring;
  • Financiële-, belasting- en HRM- due diligence;
  • Assistentie bij verkoop (verkoopklaar maken van de onderneming, het opstellen van een informatiepack / memorandum, prognose en waarderingen);
  • Dealstructuur advisering
  • Het (mede) opstellen van de koopovereenkomst
  • Integratie


Ondernemen is meer dan cijfers

Als ondernemer weet je als geen ander dat er dagelijks keuzes gemaakt moeten worden die een gedegen kennis van zaken vergen. De cijfers vormen hierbij vaak het vertrekpunt, maar er is meer. Veel meer. Als ondernemer heb je te maken met vele andere aspecten. Persoonlijke voorkeuren, emotie, het inschatten van kansen én bedreigingen: het speelveld is enorm. Op basis van onze uitgebreide ervaring van dit speelveld staan we je met raad en daad terzijde om samen de juiste balans te vinden tussen de diverse persoonlijke, zakelijke, emotionele en rationele afwegingen.

Daarnaast maken wij  voor jou de juiste vertaling in de wirwar van de complexe wet- en regelgeving. Dit verwoorden wij op een heldere manier, zodat je in staat bent een juiste afweging te maken en kansen optimaal te benutten.

ACCOUNTANCY

Neem gerust contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek:

Linda van Hoof

of bel:
013 - 463 35 33
06 - 534 542 42

Om tijdig bij te sturen en optimaal te kunnen ondernemen, is een goed beeld van de financiële positie, resultaten en cashflows van je bedrijf onontbeerlijk. Je kunt bij ons terecht voor:

  • Samenstellings-, beoordelings- en controleopdrachten
  • Verzorgen van bedrijfsadministraties
  • Financiële rapportages / Tussentijdse cijfers
  • Prognoses
  • Jaarrekeningen

ONDERNEMERS
VRAAGSTUKKEN

Neem gerust contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek:

of bel:
013 - 463 35 33
06 - 554 880 37 (Bart)
06 - 558 137 44 (Frank)

Is het verantwoord om te investeren in dit pand? Zal ik een auto kopen of leasen en hoe zit het dan met de bijtelling? Hoe werkt het eigenlijk als ik mijn bedrijf zou willen verkopen? Wat zou het waard zijn over tien jaar? Kan ik dan nog comfortabel leven? En hoe zit het eigenlijk met rechtsvormen? Wat is de beste keuze? Vragen… heel veel vragen! En er is niet één antwoord te geven. Want de antwoorden hangen onlosmakelijk samen met jouw persoonlijke situatie. We leren jou en jouw onderneming graag beter kennen. Samen vinden we de juiste antwoorden!

Subsidie
Subsidies, er zijn er veel. En er hangen veel regels aan vast, die ook nog eens voortdurend kunnen veranderen. Weet jij op welke subsidie je recht hebt? En wat de fiscale gevolgen kunnen zijn? Samen kijken we naar de mogelijkheden en beantwoorden we vragen als:
  • Kom ik in aanmerking voor subsidie?
  • Kan ik subsidie krijgen op personeel?
  • Welke EG-subsidies zijn er?
  • Krijg ik subsidie als ik de milieuoverlast beperk of het energieverbruik verminder?

Van aanvraag tot afwikkeling: wij helpen je graag!

SALARIS / HRM

Neem gerust contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek:

Jolanda van Wanrooij (HRM)
Shanon Vermeer (Salaris)

of bel:
013 - 463 35 33
06 - 467 428 70 (Jolanda)
06 - 517 894 07 (Shanon)

Personeels- en salarisadministratie: er komt veel bij kijken. Van salarisstrook tot arbeidsrechtelijke zaken. Jouw medewerkers zijn de spil van je bedrijf, een deel van de waardering voor hen uit je met een juiste salarisadministratie, goede voorwaarden en contracten. Je kunt bij ons terecht voor:
  • Salarisadministratie
  • Arbeidsrecht
  • HRM-advies

Salarisadministratie
Op onze salarisafdeling zijn we er voor jou en jouw medewerkers! We verzorgen jouw loon- en salarisadministratie, maar je kunt bij ons ook terecht voor het opstellen van arbeidsovereenkomsten, het optimaal benutten van loonkostensubsidies en het toepassen van CAO-wijzigingen. Daarnaast adviseren we op het gebied van arbeidsrecht, loonbelasting en sociale zekerheid. Met het online softwareprogramma Loket.nl werken we direct samen met je eigen administratie-afdeling.

Arbeidsrecht
Medewerkers hebben natuurlijk recht op een tijdige en juiste salarisbetaling. Maar er is meer wat goed geregeld moet worden. Denk aan:
  • Arbeidsvoorwaarden en -contracten
  • Bedrijfsregelingen
  • Pensioenen

Vraag ons gerust om advies!

HRM advies
Een goed HRM-beleid is van groot belang voor jouw onderneming. Ben je op zoek naar ondersteuning of een (tijdelijke) HRM-functionaris? Om het personeelsbeleid op te zetten, te adviseren bij verzuim of om te ondersteunen bij bijvoorbeeld functionerings- en beoordelingsgesprekken? Neem dan contact op met onze HRM-specialist Jolanda van Wanrooij.

Mogelijke andere werkzaamheden:
  • HRM-sparringpartner
  • Personeelsdossiers op orde maken / digitaliseren
  • Arbeidscontracten screenen of opstellen
  • Opstellen / updaten van het personeelsbeleid en arbeidsvoorwaarden
  • Ondersteuning van leidinggevenden op het gebied van functionerings- en beoordelingsgesprekken

FISCAAL

Neem gerust contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek:

Joris Verhoof

of bel:
013 - 463 35 33
06 - 295 626 70

Belastingadvies
Als ondernemer, maar ook als privépersoon, krijg je in je leven te maken met veel fiscale zaken en vraagstukken. Onze belastingadviseurs verzorgen niet alleen je aangiften voor inkomsten- en vennootschapsbelasting, ze adviseren je ook graag over andere zaken. Zo denken zij mee over de optimale fiscale en juridische structuur voor jouw bedrijf, maar ze geven ook advies over personeel en bijvoorbeeld het inlenen van arbeidskrachten.

Financiële en Estate planning
Hoe zit het met je huidige én toekomstige financiële situatie? En hoe kun je die situatie optimaliseren? Met een financiële planning maken we de situatie op korte en op (middel)lange termijn zichtbaar en adviseren we je over het optimaliseren van jouw situatie. Voor jezelf, maar ook voor je nabestaanden. We kijken naar onder meer je opgebouwde oudedagsvoorzieningen, je eigen woning, de waarde van je onderneming, overig vermogen en mogelijke toepassingen van fiscale bedrijfsopvolgingsfaciliteiten. Als er zaken veranderen, kan het verstandig zijn om na te denken over het aanpassen van je testament en huwelijkse voorwaarden. Deze zaken nemen wij uiteraard mee in het advies.

In verband met Hemelvaart zijn wij donderdag 9 mei en vrijdag 10 mei gesloten. Wij zijn maandag 13 mei weer volledig bereikbaar.